Når er den beste tiden å publisere noe på Facebook?

Written by | Facebook, Fremhevet, Sosiale medier

Om du har vært inne på Facebook-insights for din side har du sikkert sett denne hvalen.

facebook-tid

Den er lett å skue og er lik for alle. Det den viser er når dine følgere er aktive på Facebook. Naturligvis er det da skal publisere? Eller?

Dette er basert på tall fra Hubspot, Forbes, Buffer, Huffington, SurePayroll, Fast Company, Kissmetrics, Huffington Post, Neil Patel/Quick Sprout, MarketingProfs, TrackMaven, Chron’s, og Fannit’s.

Når er den beste tiden å publisere noe på Facebook?

I følge disse studiene er den beste tiden å publisere noe på avhengig av hva målet ditt egentlig er. Publiserer du noe kl. 15:00, får du mest klikk – men kl. 13:00 får du flest delinger.

Buffer sier at engasjementet er 18% høyere på torsdager og fredager. De har sett at den beste tiden å publiserer på er fra 13 – 15, og før middagstid. Huffington Post som er en av verdens ledende nettpublisister sier bekrefter at torsdag og fredag er de beste dagene – mens mandag og onsdag er dårligst. Samtidig hopper aktiviteten opp 10% på fredager.

 

beste tider å publisere på facebook

 

Kl. 9:00, 13:00 og 15:00 er de beste tidene å publisere noe på Facebook. Husk at dette ikke er en fasit – men et snitt regnet på flere sider på tvers av flere land og industrier. Husk at informasjonen over ikke er en fasit, men heller et hint om at du burde sjekke hvilke tider som gir deg det du ønsker.

beste dager å publisere på facebook

Engasjementsnivået er 18% høyere på torsdager og fredager kontra resten av uken – mens lørdag og søndag gir deg 32% høyere engasjement.

 

De beste dagene er torsdag, fredag, lørdag og søndag. Folk virker faktisk gladere på fredager og engasjerer seg best med “glad-innhold”. Lørdag og søndag skal du også helst publisere mellom 12:00 og 13:00.

Facebook blir brukt som et bredt medie på tvers av flere enheter. Samtidig endres bruksmønsteret avhengig om vi er på jobb eller hjemme. Hvordan folk interagerer med innholdet ditt baserer seg på mange faktorer.

Hva skal du se etter når du skal måle?

Så, om du har bestemt deg for å teste deg frem selv må du kunne måle suksessen på innleggene du publiserer. Mitt tips er å publisere hver dag til samme tider, og se hvilke tider og hvilke dager som gir deg best resultat. Selvsagt kan type innhold og mye annet spille inn her også – men dette gir deg et godt utgangspunkt for å få oversikt.

Engasjementsrate = Folk som har likt, kommentert, delt eller klikket på innlegget / Folk som så innlegget (Innleggets rekkevidde)

Har du testet og funnet frem til hvilke tider som fungerer for deg og din bedrift? Del gjerne din erfaring i kommentarfeltet under!

Kommentarer

Last modified: February 7, 2017